Købsvilkår
Alle salgsbetingelser skal godkendes af kunden før betaling udføres. Dette inkluderer levering, refusion og reklamationsvilkår.
1. Aftalen
Aftalen består af disse salgsbetingelser, oplysninger givet i bestillingsløsningen og eventuelt særligt aftalte vilkår. Ved eventuel modstrid mellem oplysningerne, går det som særligt er aftalt mellem parterne foran, såfremt det ikke strider mod ufravigelig lovgivning.
Aftalen vil desuden blive udfyldt af relevante lovbestemmelser, der regulerer køb af varer mellem erhvervsdrivende og forbrugere.
2. Parterne
Sælger er Ambient Lounge Danmark AS, Org.nr.: 916815700, info@ambientlounge.dk, tlf. +47 403 34 453, og betegnes i det følgende som sælger/sælgeren.
Køber er den forbruger, der foretager bestillingen, og betegnes i det følgende som køber/køberen.
3. Pris
Den oplyste pris for varen og tjenester er den totale pris køber skal betale. Denne pris inkluderer alle afgifter og tillægskostnader. Yderligere omkostninger som sælger før købet ikke har informeret om, skal køber ikke bære.
4. Aftaleindgåelse
Aftalen er bindende for begge parter når køberen har sendt sin bestilling til sælgeren.
Aftalen er dog ikke bindende hvis der har forekommet skrive- eller tastefejl i tilbuddet fra sælgeren i bestillingsløsningen i netbutikken eller i køberens bestilling, og den anden part indså eller burde have indset, at der forelå en sådan fejl.
5. Betalingen
Hvis køberen bruger kreditkort eller debetkort ved betaling, kan sælgeren reservere købesummen på kortet ved bestilling. Kortet bliver belastet samme dag som varen sendes.
Klarna betalingsmetoder
I samarbejde med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyder vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går altid direkte til Klarna.
- Faktura: Forfaldsdato er 14 Dage fra tidspunktet varerne er sendt ud. Faktura vilkårene finder du her.
- Konto: Klarna Konto er en kreditramme fra Klarna, der giver forbrugere mulighed for at betale deres køb i månedlige afdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) af totalbeløbet. Mere information om Klarna Konto, samt almindelige fakturavilkår og standardiserede europæiske oplysninger om forbrugerkredit finder du her.
Her finder du mere information om Klarna, og her kan du læse deres brugervilkår. Brug af sådanne oplysninger reguleres i overensstemmelse med gældende persondatalovgivning og Klarnas privatlivspolitik.
For at kunne tilbyde dig at bruge Klarnas betalingsmetoder, er vi nødt til at dele visse oplysninger om dig med Klarna. Dette sker kun, hvis du vælger Klarna som betalingsmetode. Klarna bruger oplysningerne til at vurdere, om du kvalificerer til at bruge deres betalingsmetoder. Oplysningerne, der bruges, er navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer, betalingshistorik samt bestillingsinformation såsom betalingsmetode, fragtmetode, bestillingsdetaljer og lignende.
Brug af sådanne oplysninger reguleres i overensstemmelse med gældende persondatalovgivning og Klarnas privatlivspolitik.
6. Levering
SACCOSEK TRÆK + SACCOSEK FYLDNINGSMASSE (Funnelweb System)
Vores leveringsalternativ sikrer dig en transparent og gratis fragt for hele din ordre.
Det tager i gennemsnit 5-12 arbejdsdage at levere produkter til vores kunder. Når leveringen sendes via Postnord eller Postens Norgespakke, vil du modtage en e-mail med et sporingsnummer, så du kan følge leverancens fremgang. Vi tilbyder også lokal levering gennem vores egen eller tredjeparts leveringstjeneste.
Leveringsmetoden afgør, hvordan du modtager produktet. Trækket og fyldningsmassen sendes normalt hver for sig. Med Funnelweb System til hjælp er det derimod nemt at synke ind i komplet komfort efter en hurtig opfyldning af saccosekken. Dette system lader dig fylde sekken til dit foretrukne niveau. For spørgsmål vedrørende fyldningen, tøv ikke med at kontakte os eller besøge vores informationsside om fyldning. Du vil ofte modtage nok perler til at fylde din saccosek til randen, og ofte vil du også have lidt ekstra tilbage efter dette.
Hvis vi vælger lokal levering gennem vores egen eller tredjeparts tjeneste, vil produktet blive leveret færdigfyldt. Da vil siddesækken være klar til brug direkte fra pakken, og du slipper for besværet med yderligere udpakning og håndtering af ekstra emballage. Saccosekken kommer klar til afslapning, og du kan placere den, hvor det passer sig i hjemmet.
Hvis du ønsker at kontakte os vedrørende din ordre, bedes du bruge e-mailadressen info@ambientlounge.dk og oplyse dit ordrenummer, eller ringe til os på +47 403 34 453
Der er fire punkter, der er vigtige:
1. Hvis du bestiller fra et land uden for Danmark, er du ansvarlig for importskatter og andre omkostninger forbundet med forsendelse over landegrænser. Dette er dit ansvar og ikke Ambient Lounge Danmark's.
2. Du bør sikre dig, at du kan være tilgængelig på den specificerede adresse, når produktet leveres. Dette kan være hjemmeadresse eller arbejdsadresse for eksempel. Posten vil kontakte dig for at arrangere leveringen.
3. For hastende leverancer eller specielle behov, ring venligst til os, og vi hjælper dig gerne og assisterer dine behov. Ekstra omkostninger for 24-48 timers service kan forekomme.
4. Hvis du overvejer at returnere et produkt, læs venligst vores returpolitik, kontakt os, så vi kan give dig den rigtige returadresse for produktet.
7. Risikoen for varen
Risikoen for varen overgår til køberen, når han eller hans repræsentant har modtaget varerne leveret i overensstemmelse med punkt 6.
8. Fortrydelsesret
Medmindre aftalen er undtaget fra fortrydelsesret, kan køberen fortryde købet af varen i henhold til fortrydelsesretsloven.
Køberen skal give sælger besked om brug af fortrydelsesretten inden 14 Dage fra fristen begynder at løbe. I fristen inkluderes alle kalenderdage. Hvis fristen ender på en lørdag, helligdag eller højtid forlænges fristen til nærmeste hverdag.
Fortrydelsesfristen anses for overholdt, hvis besked er sendt inden fristens udløb. Køber har bevisbyrden for, at fortrydelsesretten er blevet gjort gældende, og beskeden bør derfor ske skriftligt (fortrydelsesformular, E-post eller brev).
Ved køb af enkeltstående varer vil fortrydelsesfristen løbe fra dagen efter varen(e) er modtaget.
Fortrydelsesfristen udvides til 12 måneder efter udløbet af den oprindelige frist, hvis sælger ikke før aftaleindgåelsen oplyser om, at der foreligger fortrydelsesret og standardiseret fortrydelsesformular. Tilsvarende gælder ved manglende oplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåde for at benytte fortrydelsesretten. Sørger den erhvervsdrivende for at give oplysningerne i løbet af disse 12 måneder, udløber fortrydelsesfristen alligevel 14 Dage efter den dag, køberen modtog oplysningerne.
Ved brug af fortrydelsesretten skal varen leveres tilbage til sælgeren uden unødig ophold og senest 14 Dage fra besked om brug af fortrydelsesretten er givet. Køber dækker de direkte omkostninger ved at returnere varen. Sælgeren kan ikke fastsætte gebyr for køberens brug af fortrydelsesretten. En ekstrakostnad på 200 kr kan forekomme ved nødvendig vask af returnerede hundesenge.
Køber kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måde for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, uden at fortrydelsesretten bortfalder. Hvis prøvning eller test af varen går ud over, hvad der er forsvarligt og nødvendigt, kan køberen blive ansvarlig for eventuel reduceret værdi af varen.
Sælgeren er forpligtet til at tilbagebetale købesummen til køberen uden unødig ophold, og senest 14 Dage fra sælgeren fik besked om køberens beslutning om at benytte fortrydelsesretten. Sælger har ret til at holde tilbage betalingen, til han har modtaget varerne fra køberen, eller til køber har fremlagt dokumentation for, at varerne er sendt tilbage.
9. Forsinkelse og manglende levering - købernes rettigheder og frist for at melde krav
Ved krav om misligholdsbeføjelser bør meddelelsen af bevishensyn være skriftlig (for eksempel E-post).
Opfyldelse
Køber kan fastholde købet og kræve opfyldelse fra sælger. Køber kan imidlertid ikke kræve opfyldelse, hvis der foreligger en hindring, som sælgeren ikke kan overvinde, eller hvis opfyldelse vil medføre en så stor ulempe eller omkostning for sælger, at det står i væsentlig misforhold til køberens interesse i, at sælgeren opfylder. Skulle vanskelighederne bortfalde inden rimelig tid, kan køber alligevel kræve opfyldelse.
Køberen mister sin ret til at kræve opfyldelse, hvis han eller hun venter urimeligt længe med at fremme kravet.
Ophævelse
Hvis sælgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal køberen opfordre sælger til at levere inden for en rimelig tillægsfrist for opfyldelse. Hvis sælger ikke leverer varen inden tillægsfristen, kan køberen ophæve købet.
Leveres tingen efter tillægsfristen, som forbrugeren har sat, eller efter leveringstidspunktet, som var afgørende for indgåelsen af aftalen, skal krav om ophævelse gøres gældende inden rimelig tid efter, at køberen fik kendskab til leveringen.
10. Mangel ved varen - køberens rettigheder og reklamationsfrist
Hvis der foreligger en mangel ved varen, skal køber inden rimelig tid efter, at den blev opdaget eller burde være blevet opdaget, give sælger meddelelse om, at han eller hun vil påberåbe sig manglen. Køber har altid reklameret rettidigt, hvis det sker inden 2 måneder fra manglen blev opdaget eller burde være blevet opdaget. Reklamation kan ske senest to år efter, at køber overtog varen. Hvis varen eller dele af den er ment at vare væsentligt længere end to år, er reklamationsfristen fem år.
Reklamation til sælgeren bør ske skriftligt.
Retting eller omlevering
Køberen kan vælge mellem at kræve manglen rettet eller levering af tilsvarende ting. Sælger kan dog modsætte sig køberens krav, hvis gennemførelsen af kravet er umulig eller volder sælgeren urimelige omkostninger. Retting eller omlevering skal foretages inden for rimelig tid. Sælger har i udgangspunktet ikke ret til at foretage mere end to afhjælpsforsøg for samme mangel.
Prisafslag
Køber kan kræve et passende prisafslag, hvis varen ikke bliver rettet eller omleveret. Dette indebærer, at forholdet mellem nedsat og aftalt pris svarer til forholdet mellem tingens værdi i mangelfuld og kontraktsmæssig stand. Hvis særlige grunde taler for det, kan prisafslaget i stedet sættes lig mangelens betydning for køberen.
Ophævelse
Hvis varen ikke er rettet eller omleveret, kan køberen også ophæve købet, når manglen ikke er uvæsentlig.
11. Sælgerens rettigheder ved køberens mislighold
Hvis køberen ikke betaler eller opfylder de øvrige pligter efter aftalen eller loven, og dette ikke skyldes sælgeren eller forhold på sælgerens side, kan sælgeren i henhold til reglerne i forbrugerkøbsloven kapitel 9 efter omstændighederne holde varen tilbage, kræve opfyldelse af aftalen, kræve aftalen ophævet samt kræve erstatning fra køberen. Sælgeren vil også efter omstændighederne kunne kræve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimeligt gebyr ved uafhentede varer.
Opfyldelse
Sælger kan fastholde købet og kræve, at køberen betaler købesummen. Er varen ikke leveret, mister sælgeren sin ret, hvis han venter urimeligt længe med at fremsætte kravet.
Ophævelse
Sælger kan ophæve aftalen, hvis der foreligger væsentlig betalingsmisligholdelse eller andet væsentligt mislighold fra køberens side. Sælger kan dog ikke ophæve, hvis hele købesummen er betalt. Fastlægger sælgeren en rimelig tillægsfrist for opfyldelse, og køberen ikke betaler inden denne frist, kan sælger ophæve købet.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr
Hvis køberen ikke betaler købesummen i henhold til aftalen, kan sælger kræve renter af købesummen efter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, efter forudgående varsel, sendes til inkasso. Køber kan da blive holdt ansvarlig for gebyr efter inkassoloven.
Gebyr ved uafhentede ikke-forskudsbetalte varer
Hvis køberen undlader at hente ubetalte varer, kan sælger belaste køberen med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dække sælgerens faktiske udlæg for at levere varen til køberen. Et sådant gebyr kan ikke belastes købere under 18 år.
12. Garanti
Garanti givet af sælgeren eller producenten giver køberen rettigheder ud over dem, køberen allerede har efter ufravigelig lovgivning. En garanti indebærer dermed ingen begrænsninger i køberens ret til reklamation og krav ved forsinkelse eller mangler efter punkt 9 og 10.
13. Personoplysninger
Den dataansvarlige for indsamlede personoplysninger er sælger. Medmindre køberen samtykker til noget andet, kan sælgeren, i overensstemmelse med persondataloven, kun indhente og opbevare de personoplysninger, der er nødvendige for, at sælgeren kan opfylde forpligtelserne efter aftalen. Køberens personoplysninger vil kun blive udleveret til andre, hvis det er nødvendigt for, at sælger kan opfylde aftalen med køberen, eller i lovbestemte tilfælde.
14. Konfliktløsning
Klager rettes til sælger inden for rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Parterne skal forsøge at løse eventuelle tvister i mindelighed. Hvis dette ikke lykkes, kan køberen kontakte Forbrugerrådet for mægling. Forbrugerrådet er tilgængelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.